Up and down - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Ylse Vries - WaarBenJij.nu Up and down - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Ylse Vries - WaarBenJij.nu

Up and down

Door: Ylse

Blijf op de hoogte en volg Ylse

06 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Molweni allemaal,

Ik zal iedereen maar weer eens even op de hoogte brengen: Ik zit op dit moment in de hitte waar het bijna niet uit te houden is. Het is hier op het moment overdag zo warm dat ik er vaak hoofdpijn van heb en duizelig ben. 's Avonds koelt het alweer snel af, en dat is een teken dat we richting de winter gaan terwijl het in Nederland eindelijk wat beter wordt (wat jullie echt gegund is naar een lange shit winter!!)

Al de maanden dat ik hier in Afrika zit gaat het heel goed, op een paar keer ziek zijn na heb ik gelukkig niet te klagen maar op zaterdag 16 februari kreeg ik een telefoontje van mem wat iedereen zijn grootste nachtmerrie is als je zo ver van huis bent. Mijn tante was overleden en de klap kwam keihard aan. Wat is het dan rot om zo ver van huis te zijn.. Gelukkig stond iedereen voor mij klaar en na heel veel tranen en gesnik en een hele verdrietige dag was ik weer een beetje rustig.
En de plannen waren al heel lang gemaakt voor dat weekend dus alles ging de volgende dag door, want jawel. 17 februari ben ik met Roelien naar Grahamstown geweest en hebben we GESKYDIVED!!!! En wat was dat gaaaaaaaaaaf! Eng om dat vliegtuig uit te gaan. Want de meneer waar aan je vast hangt zit nog in het vliegtuig terwijl ik er al buiten hing, op meer dan 3 km hoogte. Maar wat een kick! Voor iedereen een dikke aanrader! De adrenaline gierde door mijn lichaam door de kracht van de wind.

22 op 23 februari zijn we met z'n vijfen (Willem, Femke, Judith, Roelien en ik) een nacht naar East Londen geweest. We hebben een auto gehuurd en met een tussenstop (uhum) zijn we veilig aangekomen. Vrijdag hebben we de hele dag gewinkeld (Ja zelfs Willem winkelde mee) in een suuuuper grote shoppingmall. Onze ogen uit gekeken en heerlijk gegeten daar. 's Avonds hebben we gebraaid in het hostel en een hele gezellige avond gehad met drankjes en gepraat.
Zaterdags zijn we eerst naar een Lion park waar we meer van verwacht hadden maar wel erg leuk was. We hebben geknuffeld met een baby leeuwtje (Femke werd aangevallen, maar niks ernstigs hoor, wel erg lachwekkend om te zien). Daarna zijn we naar het strand gereden en hebben ergens heerlijk gelunched waarna we weer naar huis zijn gegaan.
Echt een super gezellig en geslaagd weekend!

Afgelopen vrijdagavond hebben Roelien, Willem en ik een feest georganiseerd in Snorts, de kroeg waar wij altijd heen gaan. We zaten al een aantal weken in de voorbereidingen wat regelmatig op Afrikaanse stijl ging (tot ergernis van ons). Maar het is helemaal goed komen en het resultaat was super. Het idee was om een summer/beach party te organiseren dus de hele kroeg vol met zand gestort, palmbomen aan de muur en summermusic door DJ Will Waylon (beter bekend als ús Willem). We hebben alleen maar positieve reacties gekregen en gelukkig heel veel geld op gehaald wat we gaan gebruiken om het dak op de office te bouwen (wat ik vertelde in één van mijn vorige blogs).
Helaas zijn we er nog niet met het geld, maar het is hard nodig. Als er iemand is die een donatie aan ons wil geven, kan diegene altijd een reactie onder mijn blog zetten en via daar contact met mij opnemen!!

Op stage gaat het nog steeds goed (begint bijna saai te worden voor jullie om dit steeds te lezen) Maar we hebben nog steeds geen klachten of niet leuke dingen. Ivy, één van de leiding, heeft afgelopen donderdag afscheid genomen wat we alle 3 heel jammer vonden omdat het een ontzettend leuke vrouw is. We hadden taart voor haar gekocht en toen we die gaven begon ze zelfs te huilen met de woorden 'I'm going to miss you soooooo much'! Wat een lieve vrouw!

Volgend weekend, 15/16/17 maart ga ik naar Johannesburg om de familie daar op te zoeken, erg erg erg veel zin in en heel spannend! In mijn volgende blog zullen jullie dit zeker lezen.

Dit waren zo ver de ups en downs... I just keep going on.
Aankomende zaterdag over 5 weken vertrek ik alweer en is mijn avontuur over, het gaat niet normaal snel.

Oant de oare keer! xxx

ps. reacties zijn welkom want dat is echt heel erg leuk om te lezen haha
pps. ik begin thuis toch stiekem nu wel meer te missen. De gezelligheid van huize de Vries, lachen met Jantine, knuffelen met Mark, kletsen met Monique, wijntjes drinken en op stap met m'n lieve vriendinnen.. In dat geval heb ik echt zin in April.
Maar eerst nog even: GENIETEN VAN SOUTH-AFRICA

  • 06 Maart 2013 - 12:24

    Mini:

    Lieve Ylse, wat maak je weer veel mee!!
    Het is prachtig om te lezen en een stukje met je mee te gaan.
    Wel jaloers op het mooie weer daar,
    alhoewel we hier ook al van een paar mooie lentedagen hebben kunnen genieten.
    Veel plezier met je weekendje Family bezoek in Johannesburg, ook dat komt vast goed.
    lekker genieten van je laatste stukje.....veel lfs Mini en Herman

  • 06 Maart 2013 - 12:42

    Megan:

    Lieve schat!
    Wat een down, fijn dat je veel lieve mensen om je heen had om je te troosten! En super dat je daarna nog zo veel leuke dingen hebt gedaan! Keep you're head up, super trots op je!
    Dat wijntje dat we samen gaan drinken komt steeds dichterbij, wat mij betreft wordt het een Zuid-Afrikaanse!
    Denk aan je dikke tut

  • 06 Maart 2013 - 12:45

    Jildou De Roos :

    Mooi verhaal Ylse! En wat vervelend van je tante, kan me voorstellen dat dat echt een rot moment was!
    Geniet er nog even van..! En kom je straks vast snel tegen in een feesttent!!
    Liefs Jildou

  • 06 Maart 2013 - 13:21

    Rj:

    Hee ylse!
    Volle plezier nog der voor dast ut wiest bist Olwer ien friesland.
    Tis Hjir momenteen heerlijk terrasweertje(eindelijk).

    X

  • 06 Maart 2013 - 13:50

    Bia :

    hallot

    jee gaat nu allemaal weer snel ...maar eerst nog maar lekker genieten van je avontuur. leuk om te lezen wat je allemaal beleefd hebt.aangevallen door baby leeuw...was vast lachwekkend om te zien.hier a
    alles redelijk:'(.....heb aan je gedacht toen we het verdrietig bericht kregen.fijn dat je zo goed opgevangen bent door je vrienden..no juh geniet er nog lekker van.!xxxxx

  • 06 Maart 2013 - 15:48

    Sjally:

    Hoi,Hoi Ylse,
    Wot beleefst do folle,dot is wol hiel leuk te lesen!Mare ut einde is alwer in sicht,wot giet et hut,do telst alwer auw.Hjier is eidelijk de sinne,we hebbe geliik de trampoline buiten setten dus der bjotert Stefan nouw de hiele middei al op.Marcel komt krek thus uit skoalle en do krijgt de groeten fon hem.Ik hoopje dost dien downe gevoel een plakje kenst jaan want do bist wol een ein fut jer!!
    Nog hele feine wiken der!!!
    xxx Sjally

  • 06 Maart 2013 - 17:55

    Gea Boersma:

    Heel volle sterkte mei t verlies fan dien tante, ik jerde t vreselijke neis bah!
    Mar erg leuk om te leasen dast t der sa nei dien sin hast!
    Oer ongeveer 5 wieken alwer nei hus, jeetje wat giet dat snel, dan mar snel wer even op stap ien t mooie Fryslan!:D Have fun nog even de leatste wieken en dan mar tot snel!

    Dikke tût!!

  • 06 Maart 2013 - 19:11

    Aunt Yankee:

    Hoi leave Ylse.
    Wat giet de tiid hurd en wat belibbest in soad...in tiid om nea te ferhjitten!!!!
    Fijn te hjerren datst leave freonnen om dy hinne hest die dy steun hjoegen want dan bist wol hiel fier fuort.....
    Genietsje de leste wiken....en we hoopje dat we binnenkort ek wer mooi nijs ha!!!!!

    Dikke krûp foar dy....
    Lfs. Aunt Yankee

  • 06 Maart 2013 - 19:51

    Catharina:

    Nou Yls.....gebrek an reaksjes hast dizze keer net haha!
    Ik bin reaksje nummer 9!
    Leuk om dyn ferhaal te lezen, wat ha we wer in soad meimakke de leste tiid en ik bin bliid mei use whatsappjes....... We kinne elkoar op in soad momenten tot steun weze! Love you!!

    En dan oar wiekein, wow, allinich nei Johannesburg.....pas goed op dyself! En doch natuurlik de groeten oan de familje der, heel erg leuk das't der hinne giest!

    Leave skat, hjir telle wy ek de wiken werom tot..........14 april....yes!
    Mar tot dan....geniet, geniet, geniet fan alles, jim dogge it der geweldig, super leuke freunen, mooie stage en in heerlik klimaat......

    In hiele dikke tut op'e snut fan dyn mem, xxxxxx


  • 06 Maart 2013 - 20:52

    Doreanne:

    Hee Ylse,

    leuk om jouw verhalen te lezen! Het klinkt altijd alsof het een geweldige reis is met alleen maar hoogtepunten, maar natuurlijk gebeuren er ook dingen die minder leuk zijn. Hopelijk vergeet je die vervelende dingen snel door die geweldige de once-in-a-lifetime ervaringen. Skydiven, waaauw, supergaaf! Ik had de foto's al gezien.
    Ik mis jou stiekem ook wel een beetje op de muziek, hoor! Afgelopen weekend was studieweekend en omdat ik in de organisatie zat, heb ik er vrijdag op zaterdag ook al geslapen. Die nacht heb ik gedroomd dat jij zo graag bij het studieweekend wou zijn dat je speciaal daarvoor een weekend terugkwam naar Nederland: we hebben jou met z'n allen doodgeknuffeld, zó blij waren we dat jij er was, hihi!

    Geniet nog even van de laatste weken, die zullen ook wel weer voorbijvliegen!!
    Liefs, Doreanne

  • 07 Maart 2013 - 07:56

    Monique:

    Heeee kanjer, wat weer een vermakend blog om te lezen ookal wist ik
    Al vrij veel over wat er in stond, dat skydiven....even serieus... Zo coool!!
    Je bent echt mijn heldin, ik zou 7kleuren...wat zeg ik 8 kleuren in mn broek schijten!
    & dat kletsen en andere leuke dingen hier in Nederland komt er snel weer aan yls,
    Dus enjoy enjoy enjoy je laatste weken extra hard!

    Tot snel leave xxxxx

  • 07 Maart 2013 - 13:24

    Jaela:

    Heeeee lieve yls,
    Zo te lezen vermaak je je nog wel aardig in zuid-Afrika!
    Wel ontzettend vervelend van je tante, veel sterkte toegewenst uit huize van dam (zonnebloemstraat).
    Ik mis jouw en Els wel hoor bij de familie fissa's hahah! Met onze gezellige gesprekken.
    Maar gelukkig (voor mij dan) zie ik jullie weer terug in april!
    Als trouwe lezer van je blog zit ik natuurlijk met smacht op je volgende post te wachten!
    Havefunnn daar! En tot snel!
    Lieeefss

  • 08 Maart 2013 - 11:32

    Ytie De Vries:

    Wat een prachtig reisverslag en wat is het genieten,maak er maar een feestje van in J.burg je bent daar van harte welkom.Kellie is 13 maart jarig vandaar!Ik heb vanmorgen weer wat te pikken for the birds opgehangen er hangt weer vorst in de lucht.In gedachten ben ik vaak bij jou,dikke kus voor mijn stoere meid!!! beppe Ytie



  • 09 Maart 2013 - 16:54

    Catharina:

    Hoi Ylse
    Inderdaad up en down. Heel verdrietig en sterkte met het verlies van je tante. Gelukkig heb je in deze tijd skype, app etc,etc. voor contact met het thuisfront.
    En gelukkig heb je goede vrienden daar, die je kunnen steunen.
    Geskydived, Ylse, wat ben jij een kanjer! Dat je dat durfde!
    En wat gaat de tijd snel nu. Geniet nog maar van je leuke stage en je bezoek straks bij de familie.
    Veel liefs, de Stobbes


  • 13 Maart 2013 - 20:46

    Jelly:

    Hè Ylse, hjir bin ik dan eindelik, ik moest net langer wachtsje oars bist alwer thuis. Want it giet no fluch, do komst op Ben syn jierdei al thús. Ik hew al dyn ferslachen lézen en ik tink dast it tige nei dyn sin hewst. n Protte sjoen en belibbe ( skydiven brbrbr) en ........ek noch wat leert?? (haha).
    Meid wat in ryke erfaring hewst do opdien. Mar ik kin me ek foarstelle dast no oan it ôftellen bist, oer de helft dan lokket it thúsfront ek wer hè?! No noch mar efkes yn de sinne, haha, do silst wol lekker brûn wéze. No leave, mar lekker genietsje fan de léste tiid en de groetnis fan Ben en 'n wiete snút fan Bella. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Ylse

Actief sinds 20 Okt. 2012
Verslag gelezen: 17269
Totaal aantal bezoekers 30019

Voorgaande reizen:

09 November 2012 - 14 April 2013

South Africa

Landen bezocht: