Zuid Afrika it is! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Ylse Vries - WaarBenJij.nu Zuid Afrika it is! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Ylse Vries - WaarBenJij.nu

Zuid Afrika it is!

Door: Ylse

Blijf op de hoogte en volg Ylse

12 November 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo allemaal,

Eindelijk bericht uit het zon overgoten Zuid Afrika!

Na een lange reis van 22 uur (waarbij Judith en ik bijna niet Zuid Afrika (ZA) in mochten omdat we de brief van school niet bij ons hadden. bij de anderen deden ze hier niet moeilijk over maar Judith en ik hadden toch wel even een beetje zenuwen maar gelukkig is het goed gekomen!)
De aankomst in Port Alfred (PA) op Stenden was zeer chaotisch. Inmiddels zijn we er al aan gewend, want chaotisch hoort bij ZA.

Ik zit het in het huis Croyden, aardig ver van de campus af, maar gelukkig zitten we allemaal bij elkaar. Samen met Anna deel ik een kamer en zitten we in een appartement met nog 2 andere meisjes. Ze komen uit ZA en we moeten dus, als we thuis zijn, engels spreken! Dus hopelijk boek ik wat vooruitgang in mijn engels, haha.

De eerste avond viel mij een beetje zwaar, omdat het besef doordrong dat ik nu echt 5 maanden weg ben. Gelukkig heeft mem me opgepept door de telefoon en heb ik heerlijk geslapen.

Gister hebben we 9 uur het transport naar school genomen. Omdat we in Croyden zitten moet we met een busje van Stenden naar de campus heen en terug, hier moeten we nog wel een beetje aan wennen omdat je dan dus wel tijdsgebonden bent.
Maargoed, we kwamen op de campus aan en hebben daar heerlijk buiten in de zon ontbeten en zijn daarna met een grote groep naar het strand geweest, heerlijk in de zon gelegen.
Doordat de zon hier heel sterk is zijn we bijna allemaal ook verbrand, dat weer iets minder is.. De volgende keer nog maar beter insmeren.

Ik heb het hier erg naar mn zin en het is hier super mooi weer. Elke dag tussen 22 of 25 graden ongeveer!

Deze week hebben we een introductieweek en gaan we ook voor het eerst de township in, wat ik erg spannend vind.
Einde van de week horen jullie hopelijk meer!

Liefs Ylse


  • 12 November 2012 - 16:50

    Monique:

    Ah wat ben ik blij dat ik van je hoor/kan lezen yls!
    veeel plezier deze week, you can do it girl !

    dikketutterd van je vriendinnetje

  • 12 November 2012 - 16:54

    Elsbeth:

    je komt straks terug als een Moriaantje! En je moet wennen aan weer Nederlands spreken! Toon te horen dat je het naar je zin hebt!! Avontuur is beginnen! Xx

  • 12 November 2012 - 17:29

    Mem:

    We binne heel blij foar dy das't it nei't sin hast Ylse. En we ha heerlik efkes skyped, it hat my goed dien..
    In hele dikke tut op'e snut fan dyn mem!!! Xxxxx

  • 12 November 2012 - 17:31

    Bia:

    Hey Oels,

    Leuk wat van je te lezen....!!Ja dat zal allemaal wel wennen zijn,maar komt goed frou! Als het allemaal maar leuke lieve mensen zijn. De temp. lijkt me heerlijk..goed smeren dus! Succes in de township deze week,we lezen binnenkort wel hoe het was,

    dikke tut van us!

  • 12 November 2012 - 19:06

    Sjally:

    Hoi Ylse, wat een mooi bericht hast skriuwn;do makkest mei der jarloers fan .sok mooi waar en gesellig enza!!
    geniete!!!

  • 12 November 2012 - 19:08

    Jessica Kamsteeg:

    aah klinkt al meteen super schat!
    heerlijk dat warme weer!
    ik ben benieuwd naar je volgende blogs!
    en je kunt het hoor die 5 maanden zijn zo voorbij, dus geniet!!

  • 12 November 2012 - 19:19

    Folkert En Jantine :

    Lieve zussie,
    Fijn om even te skypen :) Goed om te horen dat je veilig aangekomen bent en al heerlijk in de zon hebt gelegen, GENIETEN! Ben benieuwd naar je volgende verhalen.
    Kus, je zus!

  • 12 November 2012 - 20:13

    Eline:

    Leave skot! Wat super om te jerren dast veilig an kom bist en t sulk lekker waar is!
    Succes de ankommende wieke en mei t leukste project uitsiekjen.
    Dikke tutt

  • 12 November 2012 - 21:11

    Marten En Tineke:

    fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat de eerste indruk goed is.
    dat zal een gezellig kippenhok zijn zijn in jullie appartement! heel veel plezier!

  • 13 November 2012 - 08:55

    Piet En Wieke:

    Hoi Ylse,
    Het begin is er, geniet er maar van!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Ylse

Actief sinds 20 Okt. 2012
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 30025

Voorgaande reizen:

09 November 2012 - 14 April 2013

South Africa

Landen bezocht: