Een nieuwe week en een goed leven.. - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Ylse Vries - WaarBenJij.nu Een nieuwe week en een goed leven.. - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Ylse Vries - WaarBenJij.nu

Een nieuwe week en een goed leven..

Door: Ylse

Blijf op de hoogte en volg Ylse

03 December 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer en alweer een stage week + een weekend voorbij.

De stage gaat nog steeds z'n gangetje.
We hebben het alle 3 (Willem, Roelien en ik) erg naar ons zin. Wij leren de mensen kennen en de mensen leren ons ook kennen, hierdoor loopt alles steeds soepeler en wordt het ook steeds gezelliger.
Eindelijk hebben we gepraat met de manager van New Rest, en hier hebben we een heel leuk project erbij. Er zijn voor ons hier ook al studenten geweest en die hebben bij New Rest een kantoor gebouwd van allemaal bierflesjes en autobanden maar hier zit nog geen dak op. Nu gaan wij proberen te regelen dat we er een dak op kunnen krijgen. Weer een nieuwe uitdaging.

Donderdagmiddag was het alweer weekend, dit hebben Willem en ik even ingeluid in het zwembad. 's Avonds hebben we echt een leuke avond gehad. Jongeren uit Nemato (de township) gaven een optreden op de campus van Stenden. Het was zo super mooi en gaaf wat die kinderen kunnen. Ik vind dat eigenlijk de hele wereld zou moeten zien wat ze kunnen. Want ze hebben helemaal niks maar zodra het op dansen of zingen aan komt zijn ze echt de beste en eigenlijk is dat heel erg oneerlijk...
Vrijdag was het niet mooi weer en hebben we geshopt en sinterklaas inkopen gedaan in Rosehill, een shoppingmall vlak buiten PA. 's Avonds zijn we op stap gegaan naar Snortz en hebben we een geweldig feest + afterparty gehad. Daardoor hebben we zaterdag lekker niks gedaan en filmpje gekeken want ook toen was het weer helaas niet zo mooi.
's Avonds zouden we op stap want Willem mocht DJ'en in de kroeg waar we altijd naar toe gaan, Snortz dus, maar ik kon helaas niet meer mee omdat ik de hele avond in het ziekenhuis heb gezeten (ik zelf had niets maar ik was er met één van onze groep naartoe, het gaat nu gelukkig al veel beter met haar, ze had waarschijnlijk ergens een virus opgelopen).
Maar gelukkig heeft Willem te horen gekregen dat ze hem graag elke week willen hebben dus kan ik hem nog vaak genoeg zien draaien.

Zondag was het wel weer erg warm weer. Geen zon maar heel benauwd en drukkend. We zijn overdag naar de Highlander gelopen, een engelse pub, en daar even op het terras gezeten. Daarna weer heerlijk even gezwommen in het zwembad met z'n allen. Daar kwamen we samen met de buurjongens op het heerlijke idee om te gaan braaien (BBQen).
Dit hebben we georganiseerd en het was echt een succes. Mijn housemate was ook gekomen en de andere meiden van Stenden die ook in Croyden zitten waren er ook. Het was een hele chille en super gezellige avond met hele mooie luchten.
Vlak voordat de avond begon was de lucht helemaal roze en toen het donker was, was er een ongelofelijk mooie sterrenhemel. Zo één heb ik nog nooit in Nederland gezien, zo mooi!
Zondag hebben we ook iets typisch Afrikaans beleefd. De stroom was er de hele dag af. En daardoor werkten alle telefoon + internet ook niet meer. Als dit in Nederland zou gebeuren was het een groot drama geworden want stel je voor, je kan niet meer whatsappen of facebooken.. maar hier in Afrika steken mensen dan de braai en kaarsjes aan en maken ze er een gezellige avond van, zouden Nederlanders ook moeten doen.
Maar omdat niemand stroom had was het overal, over de hele stad super donker en daardoor de sterrenhemel nog mooier. Het was echt een super avond.

Aankomend weekend gaan we surfen, dus ik kan niet wachten totdat het vrijdag is!

Drukke stage dagen en een chil weekend, een goed leven!
Liefs Ylse

ps 1: Als er mensen benieuwd zijn naar een aantal foto's van mij, dan staan dezen bij de vorige reisverslagen. Links op de pagina kun je op reisverslagen klikken, dan komen ze er allemaal te staan, als je dan de 2 laatsten aanklikt staan onderaan de pagina een aantal foto's!
ps 2: Voor de mensen die me post willen sturen. Doe dit in Januari pas weer. Want als het nu ongeveer verstuurd word, kan komt het in de vakantie aan en er is een grote kans dat de post dan nooit bij mij komt omdat de school gesloten is.

• 03 December 2012 - 14:07

Monique:

Heerlijk om te lezen dat gooodlife daar !
    wat ben ik eigenlijk een piepkleinbeetje jaloers op jou!

xxx uit het koude Friesland

• 03 December 2012 - 14:29

Rolanda:

Heeee pop, klinkt goed dear! Kwam vonnewieke jim mem nog tsjin yn it Veen, ze vertelde oer dien mooie foto's van olle wilde beesten, prachtig! En dot ze naai Jantine ta soe. En heel misschien letter yn dyn stage nog naai dy ta soe! :) Mooi dost et naai dien zin hast! Do trefst it, wy ha hjoed de eerste snie hant haha!

Dikke tut!

• 03 December 2012 - 14:53

Aunt Yankee:

Hey Ylse.
    Betanke wer foar dyn mooi ferslag, ik genietsje derfan.

,t is hjir kald en we ha in bytsje wiete snie hân, de kachel brânt lekker......mar ja, t'is DECEMBER, hahaha
    Hast wol piepernutten...speculaas, banketletter en arretjescake?????

Hald dy goed Ylse en gean do mar lekker braaien!!!

Oant in oere kear
    Dikke tút

• 04 December 2012 - 13:58

Piet En Wieke:

Hoi Ylse,

Wat leuk om je verslag te lezen,
    we waren het weekend bij vrienden van ons en wat blijkt, hun dochter komt in januari les geven bij jullie in zuid Afrika, ze gaat voor 3 jaar heb ik begrepen, nou je treft haar vast.
    Spannend hoor.

Groeten Wieke

• 05 December 2012 - 16:21

Folkert En Jantine :

Heee lieve Ylse
    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt, het is hier flink koud en inmiddels ligt er een wit laagje sneeuw. De temperatuur is nu rond de -11 en met een harde wind is dat best koud. We zijn druk aan het studeren, over twee weken het laatste tentamen en dan weer back to basis... Geniet nog maar lekker van het warme weer, de zon, de zee en de lekkere braai'en (wat is het meervoud?). Veel plezier dit weekend met surfen, ben benieuwd naar de foto's en de verhalen.
    Dikke tut, Jantine