Vakantie in Zuid Afrika - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Ylse Vries - WaarBenJij.nu Vakantie in Zuid Afrika - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Ylse Vries - WaarBenJij.nu

Vakantie in Zuid Afrika

Door: Ylse

Blijf op de hoogte en volg Ylse

17 December 2012 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo lieve mensen,

Alweer een tijdje geleden van mijn laatste blog. Dus hier is er weer één.

Vorige week was onze laatste week stage. De zomervakanties zijn hier inmiddels begonnen dus vorige week stond in het teken van afbouwen en opruimen. Maandag waren er nog aardig wat kinderen bij New Rest maar dinsdag waren er al bijna geen kinderen meer. Daar hebben we geholpen met opruimen en schoonmaken zodat alles eind januari weer fris kan beginnen.
House of Happiness was ook rustiger als normaal maar daar hadden we nog genoeg te doen. We waren daar uitgenodigd om vrijdag op hun kerstfeest te komen en dit konden we natuurlijk niet afslaan.
Vrijdag zijn we dus naar het kerstfeest geweest waar het een groot feest was. Er stond leuke muziek op, was lekker eten en we hebben het grootste gedeelte van de ochtend gedanst met de ouderen. We wouden graag de hele dag blijven maar dit kon niet omdat we een weekend weg gingen.

Jaaaaaa het was eindelijk zo ver: SURFEN!!
Vrijdag om 2 uur zijn we opgehaald om naar Chinsta te gaan. We waren daar naartoe met 7 personen, een samengestelde groep uit verschillende groepen. Zaterdagochtend van 9 tot 12 hadden we surfles en zijn de strijd aangegaan. En ooooooooh wat was dat super vet.
We zijn begonnen met op je bord liggen en dan met de golfen mee, later hebben we geprobeerd om te staan. Haha het bleef eigenlijk ook alleen bij proberen want het was heel erg moeilijk. Het is maar een paar keer gelukt om omhoog te komen en zodra je dan omhoog was viel je er gelijk weer af. Maar was is surfen gaaf!!!
Zondagochtend hebben we weer gesurft en zijn 12 uur weer thuis gebracht. Het was echt een gaaf weekend en surfen is sowieso voor herhaling vatbaar!!

Afgelopen week hadden we dus van stage al vrij maar de hele week wel druk geweest met het maken van verslagen en afronden van stage.
Het is hier nu heel mooi weer dus in de vrije tijd die we hadden hebben we bij het zwembad gelegen of even rustig aan gedaan met de rest van de groep.
Op 12-12-12 hebben we bij ons thuis een braai georganiseerd voor een aantal medestudenten. Dit zijn ook allemaal Nederlandse studenten waar we hier veel mee optrekken. Op deze manier hebben we met zijn allen de vakantie ingeluid want vanaf toen was het echt zomervakantie! (Toch erg raar dat jullie daar in de kou zitten en dat wij eigenlijk kerstvakantie moeten hebben... 'zomer'vakantie gaat er in Nederland niet echt in op het moment)

Afgelopen weekend was het heet hier (ik denk rond 26/27 graden) en hebben we besloten lekker thuis te blijven en in het zwembad te dobberen. Vrijdagavond op stap geweest en zaterdag film gekeken.

Aankomende woensdag komt Jantine weer thuis na 4 maanden Oslo, heel erg raar dat ik hier niet bij kan zijn.. Jantien, alvast wolkom thus <3

Dit is mijn laatste blog voordat ik op vakantie ga. Morgen (18-12-12) gaan we al!!!! En ik heb er enorm veel zin in!
Morgen vertrekken we naar Port Elizabeth waar we 1 nacht blijven. Daarna gaan we door naar Jeffreys bay voor 2 nachten, door naar Plattenbrug bay voor 2 nachten, Outshoorn 2 nachten, George 1 nacht, Stellenbosh 2 nachten, Kaapstad 5 nachten, Tsitsikamma (storms river) 1 nacht en dan hopelijk in 1 keer weer door naar Port Alfred.
De route die we doen heet de Garden route en schijnt heel erg mooi te zijn, we hebben er heel veel zin in!
4/5 januari hopen we weer thuis te zijn en dan zal ik zo snel mogelijk mijn vakantie verhalen hier schrijven.

Hopelijk lezen jullie mijn blogs nog met veel plezier. Reacties zijn altijd welkom, die zijn heel leuk om te lezen.

Voor iedereen fijne kerstdagen en alvast een heel gelukkig nieuw jaar. Tot in 2013!

Liefs Ylse

• 17 December 2012 - 11:54

Piet En Wieke:

Ha Ylse, wat weer een prachtig verslag. Wy winske dy Noflike Krystdagen en in Lokkich Nijjier
    Liefs

• 17 December 2012 - 13:01

Catharina :

Lieve schat..vanmorgen hebben we al even heerlijk geskypd, dus lekker bijgepraat! Bij jou was het al behoorlijk heet, je zat lekker buiten terwijl het hier nog donker was (8 uur) en de kerstlichtjes branden....wat een verschil!
    Wij genieten enorm van je verhalen en zijn blij dat je het daar zo naar je zin hebt! Wat mooi dat je je vakantie even voor ons op papier hebt gezet....dan weten we ongeveer waar je uithangt als het bv kerst is haha!
    En...3 weken geen Skype met jou ......mmmmmh, lief....we sms'en! :)
    Een hele hele fijne vakantie, een lieve groet voor jullie allemaal en.......take care!
    Hele dikke tut op'e snut! <3
    Heit en mem

• 17 December 2012 - 13:16

Aunt Yankee:

Hey leave Ylse

Wat wer in mooi ferslag, ik genietsje derfan.
    In goeie ....simmer....facansje hahaha tawinske.....genietsje der mar fan.
    Ek mooie kriistdagen tawinske .....sil wol hiel apart wéze....ik tink hiel bisunder om mei te meitsjen!
    En dan ald en nij...gietst wer as STEWARDES.....grapke......we sille dy misse!!!
    Hald dy goed.
    In hiele dikke knuffel fan my

• 17 December 2012 - 13:47

Monique:

Surfdudee! Super leuk!!
    Ik geniet altijd weer om je berichten te lezen
    Have fun in je vakantie en we blijven appen! Misyouu

• 17 December 2012 - 14:14

Alyssa:

Heeii lieve schat!!
    Echt superleuk om je verhalen te lezen!! Echt fijn dat je zo geniet!!
    Hele fijne vakantie! En tot 2013;)
    Dikke Tut!

• 17 December 2012 - 18:16

Gea:

Hee faam!
    T blowt leuk om dien verhalen te leasen, makkest heel wat mei! Super leuk!
    Do ek een fijne kriist der ien t sintsje, lieket mij heel nuver hahaha!

Tot ien 2013! Have fun!
    xxxxx

• 17 December 2012 - 18:53

Marten En Tineke:

leuk om te lezen ylse, we zijn natuurlijk een beetje jaloers op het mooie weer. met mem hoef je geen medelijden te hebben, die kan vanaf woensdag weer knuffelen met jantine. we wensen jullie een fijne vakantie, speciale kerstdagen en een goed begin van 2013!

• 17 December 2012 - 19:15

Doreanne:

Hee Ylse!
    Klinkt echt supervet allemaal, volgens mij vermaak je je wel :)
    Geniet van je vakantie en ik ben heel benieuwd naar de volgende blog begin januari!
    Fijne feestdagen!
    xxxxxxx

• 17 December 2012 - 21:02

Catharina:

LEAVE YLSE

Het wie fan e moarn, super om ff ek mei, te skypen. Mark hat de rest fan de dei alline mar sjongt. (gelokkig).
    Het liket er sa mooi, en het is sa mooi dast dit allegear mei makkest.
    Wy winskje dy en de oaren een goeie reis en genietsje!
    'n Hiele noflike kryst en een super vet ald en nei in Kaapstad. Proost!!!
    xxx

• 17 December 2012 - 21:18

Mini En Herman:

Hee Ylse.
    Wat een prachtig verslag!!
    En nu lekker op Summer Holliday!!!met een zalig temperatuurtje.
    Goeie reis, en fijn genieten!!!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, je beleeft heel wat!! poehhh
    Fijne Kerstdagen en een goed 2013.
    Liefs!!!!!!!!!!!!!!

• 17 December 2012 - 22:39

Ty:

Hoi,Hoi Ylse,
    Nog even op de folreep:
    EEn heele fijne vacantie(heb je wel verdiend!!!),en heele fijne kerstdagen en een goed uiteinde ene een knallend nieuwjaar!!Of knallen ze daar niet??We lezen het vast in je komende verslag!!
    Liefs Sjally en de mannen!

• 17 December 2012 - 23:17

Marjan:

Hoi Ylse,

Een hele fijne vakantie! fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling!

Groetjes Arnoud, Marjan, Rendert en Nienke

• 28 December 2012 - 17:48

Jeroen:

Hey Ylse,

super jaloers maak je mij met al je verhalen over hoe mooi en lekker warm het daar is! Fijne vakantie nog even en alvast een goed en gezond 2013!!!

Geniet ervan!

Liefs Jeroen

• 02 Januari 2013 - 10:08

Renate:

Hey Ylse.
    Ben heel benieuwd hoe je vakantie is. Je komt al bijna weer thuis, hopelijk heb je het leuk (gehad).
    Heb je veel verschillen gezien tussen arm en rijk?
    En vind je de cultuur nog leuk?
    Liefs Renate xx

• 05 Januari 2013 - 15:55

Hennie:

Dag Ylse,
    Alle goeds toegewenst voor 2013.
    Wat een prachtige verhalen heb je al geschreven en er zullen nog wel heel veel volgen denk ik.
    En nu nog lekker even vakantie..heerlijk.
    Geniet van je tijd daar voordat je het weet heb je weer en bugel voor je neus. (missen je wel hoor !!!)
    Met de kerstnachtdienst in St.Jut speciaal aan jou gedacht met het hele orkest, had je vast alwel gehoord.
    Ik blijf je verhalen lezen !!
    liefs hennie